• Education system institutions and educational inequalities in Uruguay 

      Bogliaccini, Juan Ariel; Rodríguez, Federico (Comisión Económica para América Latina y el Caribe (Cepal), 2015)
      This article shows how certain aspects at the secondary level of Uruguay’s public school system produce inequalities in student achievement. The 2006 edition of the Programme for International Student Assessment (pisa) ...
    • Predictors of domain-specific aspects of subjective wellbeing among school going adolescents in Uruguay 

      Fernández Pintos, María Eugenia; Van Damme, Lore; Daset, Lilián R.; Vanderplasschen, Wouter (Universidad del Rosario (Colombia), 2020)
      Research shows that subjective well-being (SWB) is of high relevance in the developmental period of adolescence, with many researchers emphasizing the importance of a concrete and multidimensional conceptualization. In ...
    • Regulación del sistema educativo y desigualdades de aprendizaje en el Uruguay 

      Bogliaccini, Juan Ariel; Rodríguez, Federico (Comisión Económica para América Latina y el Caribe (Cepal), 2015)
      En este artículo se muestra cómo determinados aspectos del sistema uruguayo de educación secundaria pública inciden en rendimientos desiguales de los alumnos. Al utilizar la edición 2006 del Programa Internacional de ...