JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Publicaciones UCU: Envíos recientes
Mostrando ítems 1-20 de 1879
-
Subjective Theories of Teachers about Personal Characteristics Associated with the Use of Non-teaching Time
Cortés, Anita; Castro-Carrasco, Pablo J.; Oyanadel, Cristián; González, Ingrid; Cuadra, David -
Psychopedagogical Evaluation of the Roles and Teaching Experiences in Colombian Inclusive Educational Practices
Buitrago Bejarano, Diana Carolina -
Purchase agreement: the legal obligation to transfer ownership. A due update
Larrañaga, Luis; García Fariña, Soledad; Rivera Montado, Gonzalo; Texo Denes, Agustín; Balarini, Ornella; Bonilla, Bruno; Canadell Birriel, Rodrigo; de Souza Rocha, Julieta; García Scavino, Joaquín; Menéndez Domínguez, Santiago; Moglia Mariñas, Bruno; Olaso Borrás, Candelaria; Seguí López, Luis -
Lights and shadows of the crimes of sexual abuse created by Law No. 19,580
Fascioli Caorsi, Federico -
The meaning of hate speech in Mexican law: the contradictions that prevent clarity in its concept
Vélez Grajales, Guadalupe del Carmen -
Care Practices Produced by Primary Care Nurses in the Territory: A Study in Boa Vista, Roraima
Marinho, Áurea de Souza Coutinho; Silva, Paulo Sérgio da -
Undergraduate Nursing Students’ Experiences of Clinical Supervision at a University in Mozambique
Nota, Cristina Simao; Márquez-Doren, Francisca; Lucchini-Raies, Camila -
¿Cómo educar en habilidades socioemocionales? Prácticas inspiradoras de educadores en Uruguay
Mels, Cindy; Lacruz, Natalia; Báez, Mónica (Universidad Católica del Uruguay, 2024)Este trabajo es una colaboración entre el Departamento de Educación de la Universidad Católica del Uruguay y El Abrojo. Su objetivo es centralizar y difundir buenas prácticas en los ámbitos de educación formal y no formal, ... -
Conectando ideas y sensibilidades en educación
Opertti, Renato (Universidad Católica del Uruguay, 2023)La covid-19 transparentó las graves carencias y debilidades de nuestros sistemas educativos, que estuvieron más ocupados y preocupados por cumplir objetivos cuantitativos, como el acceso y la cobertura, que cualitativos, ... -
Adquisición del acento léxico, el ritmo y la entonación en lectura en voz alta de escolares uruguayos de 8, 10 y 12 años
Hossain, Md Imran; Aznárez, Luciana; Cuadro Cawen, Ariel (Universidad Católica del Uruguay, 2023)Esta investigación representa la continuación de un proyecto de prosodia lectora anterior (Aznárez et al., 2021) y tuvo como objetivo ahondar en la caracterización de la prosodia lectora en niños uruguayos de 8, 10 y 12 ... -
National Margin of Appreciation. The Apparent Conflict with Conventionality Control
Pintos Casañas, Emanuel -
Variables that Influence the Performance of Nursing Students at the Universidad del Magdalena in the SABER PRO Tests
Canova-Barrios, Carlos Jesús; Acosta-Salazar, Diana Patricia; Torres-Barrios, Leonardo Andrés; Álvarez-Miño, Lidice -
Editorial note volume 17
Cracco, Cecilia; Daset, Lilian -
Emotional memory modulation through music in patients with Alzheimer’s Disease
Moltrasio, Julieta; Rubinstein, Wanda -
Proposal of standards for Reading Comprehension Multidimensional Battery
Ferraz, Adriana Satico; Santos, Acácia Aparecida Angeli; Noronha, Ana Paula Porto; Almeida, Leandro S. -
El futuro de las relaciones públicas/comunicación y su impacto social: resultados de un estudio internacional con método Delphi
Adi, Ana; Stoeckle, Thomas; Arzuaga-Williams, Mónica (Universidad Quadriga de Ciencias Aplicadas, 2023)Se trata de un estudio exhaustivo con método Delphi, que contó con más de 600 participantes, académicos y profesionales, de 23 países, entre ellos Argentina, Colombia, Costa Rica, Ecuador y Uruguay. En el estudio se ... -
Para un análisis de los antecedentes del pensamiento liberal
Bonilla Saus, Javier -
Un maestro rural vareliano
Hartmann, Américo -
Presentación
Autor desconocido